Gradina de la Sediu


29 Maiu - 5 Iunie 1916
Am lucrat cu mare drag si tragere de inima pentru a vedea infrumusetata gradina sediului. Ce urat era inainte si ce frumos va fi. Aceste vorbe le-am zis din prima zi de lucru.
O saptamana de zile am lucrat, de la 29 Maiu pana la 5 Iunie. Lucram dimineata pe racoare de pe la 8 pana pe la 11 si ceva cand arsita soarelui devenea insuportabila - si dupa amiaza de la 4 pana ce intunerecul noaptei nu ne mai lasa sa lucram.
Dl. Nedelcu si Dl. Niculescu (gradinar sef la Primarie) ne-au calauzit mai intai in lucrarile noastre. Apoi Dl. Stefanescu ceva mai tarziu a luat parte la lucrarile noastre.
Lucram cel mult 15 cercetasi dar ca omul neinvatat cu munca incepeau sa se lase unul cate unul de lucru si ramaneam doar cu cercetasul Cristescu si inca alti 2-3 mai destoinici pana la urma. Multi veniau numai sa priveasca.


Am remarcat ca cercetasi sarguitori in munca lor odata inceputa pe urmatorii cercetasi: Cristescu, Dumitrescu, Grunberg, Popescu Ion.
Pamantul de gradina si florile au fost date gratuit de primarie.
Ce placere si ce bucurie trebuie sa simta ca si mine orice cercetas ce a contribuit catusi de putin cu munca lui la facerea acestei gradini.
A.S.R. s-a interesat de aproape de aceasta gradina. Eram intr-o zi singur cu Dl. Stefanescu in gradina din fata. Mai erau cateceva de indreptat. Deodata soseste pe neasteptate A.S.R.
Vizita gradina si se intretinu mai multa vreme cu noi, intrebandu-ne de mersul lucrarilor.
Cu ocazia aceasta am putut constata care din cercetasi au adevaratul spirit cercetasesc format si care nu.
Meritul cel mai mare ii revine aceluia care a luat initiativa. Cine e? – Ghiceste, caci nici eu nu-l stiu.

I.D.Dimancescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu